Rozárce přišel její kočárek, a jelikož na něj není na internetu zatím moc recenzí a sama jsem hodně hledala a pátrala, tak jsem se rozhodla vše nafotit a sepsat pro ty, kteří o něm přemýšlí.

Jinak se nejvíc těším na nošení v šátku, Rozárka má objednané dva nové, neodolala jsem a hlavně jsem si u Kryštofa slíbila, že pokud bude další holka, budu mít v komínku i růžovou:) Nicméně nejsem 100% šátkařka a nákupy radši vozím v kočáře a na spaní taky preferuji dítě venku na zahradě. Já v tu dobu, kdy dítě spí, totiž radši šiji a nebo cvičím:P

Kočárků už mě rukama pár prošlo, tak ač je kočárek nový a na miminko čeká, tak ledasco už člověk na první pojezd vidí:)

Když jsem se dozvěděla, že nám přibude další miminko a Kryštůfkovi bude jen 2 roky a něco málo, tak jsem propadla trochu panice, jak to budu se třemi dětmi zvládat. Kryštof zatím jezdí ve svém kočárku a když už chodí, tak člověk neví vteřiny, kdy ho napadne vběhnout do silnice. Proto jsem měla potřebu mít kočár, který mohu ovládat jednou rukou. Stávající kočárek, který odvozil už dvě naše děti, je GT3, je to skvělý kočár, který v terénu projede naprosto všechno (to, co projede horské kolo, manžel ho nakloní na přední kolo, zvedne zadní kola a jede jako s kolem, vyjeli jsme fakt neskutečné terény:), ale je hrozně těžký a velký a nejde ovládat jednou rukou, to jsem si už zkusila, když se narodil Kryštof a skončilo to zablokovaným ramenem.

Upraveno 8. 2. 2017

Moje požadavky jsou celkem náročné, chtěla jsem:

  • kvalitní zpracování, aby kočárek něco vydržel,
  • velký nákupní koš, protože kočár u nás se používá na nákupy, výlety (koš používáme místo batohu) a na spaní,
  • aby byl lehoučký a ovladatelný jednou rukou
  • aby měl prostornou korbičku pro miminko (Kryštofovi Navetta XL z GT3 byla malá v 5ti měsících, a to mu bylo v létě)
  • aby k němu šlo nějaké praktické stupátko (rychle jednou rukou oddělatelné, když není potřeba)
  • aby měl rukojeť dostatečně vysokou pro vysoké rodiče a ideálně ne kloubovou (vůbec mi nevyhovuje, bolí mě z ní ruce v jiné poloze než “rovně”)
  • sportovní nástavba musí jít plně do klasického lehu (ne klopící se polosed s nohami nahoře, nejsem toho zastáncem, kryštof se ve spaní točí na břicho a na bok a to by nemohl)
  • “dlouhá” rozevírací bouda, která slouží i jako sluneční clona

Výběrem prošel v podstatě právě jen Cybex Priam. První jsem jen sjížděla na začátku těhotenství fotky po internetu, několik týdnů jsem si jen tak snila (to bylo v době, kdy mě bylo špatně a byla jsem unavená, ležela jsem s tabletem na gauči a byla schopná jen koukat na fotky:). Pak jsem otázku kočárku zasunula do budoucna s tím, že to pak nějak vymyslím, až jak Kryštof vyroste a bude starší. Na konci 2. trimestru jsem měla cestu do Prahy a rozhodla jsem se jen tak ze zajímavosti na kočárek jet podívat. A konala se láska na první pohled. Celou dobu jsem si tak nějak myslela, že je to jen můj sen, ale že nakonec kočárek nekoupím, ale po té, co jsem si s ním jezdila, jsem už věděla, že to je přesně on… Navíc se na jaře objevila nová limitovaná edice s motýlky a bylo jasno…

Nemám ráda černou a nemám ráda černou na kočárku, myslím si, že k miminku to nepatří, ale tady jsem udělala poprvé v životě výjimku:) Fusak si do kočárku ale našiji do zlatavé:)

K limitované edici Butterfly patří správně podvozek celý černý, ale já jsem brala standartní, víc se mi to tak líbí.

Při koupi celého setu některé obchody nabízejí výraznou slevu. Kupovala jsem v Babycar a jsem moc spokojená s jejich milým přístupem a operativní komunikací.

Kočárek má 3 verze podvozku (na fotkách jsou rozdíly vidět zde) – do města (City Light), do terénu (All Terrain) a něco mezi (Trekking). Je to tak, že jsou vždy 2 verze koleček předních a zadních. Podvozek City Light má přední kolečka maličká a zadní užší. All Terrain má přední kolečka větší a zadní kolečka širší, na omak jsou mnohem měkčí, ač jsou gumová tak jsou celkem dost měkká, co jsem si tak “mačkala”:) Trekking je hybrit mezi, má přední kolečka z podvozku Trekking, tedy ta větší a zadní kolečka z podvozku City Light – tedy užší.

Všechna kolečka jsou gumová, ale celkem dost měkká a při jízdě kočárek působí měkce, od nafukovacích mě to nepřijde zatím rozdíl (jezdila jsem zatím jen po trávě a po zámkovce na zahradě:) Ač jsem celoživotní zastánce nafukovacích kol, tak musím říct, že tato se mě líbí a přijde mi naopak výhoda, že se nemusí hlídat a dofukovat:) Uvidíme ale v praxi.

Já jsem volila hybrid Trekking a to z důvodu rozchodu zadních kol, chtěla jsem líně kočár, co se mě vejde do vchodových dveří, aniž bych musela otevírat i druhé křídlo. Tento se tam vejde na mm přesně, UF!:) Do těžkého terénu počítám s GT3, ale myslím si, že tento kočárek normální lesní terén (ne velké kameny všude) zvládne taky dobře, ale to ozkoušíme až na podzim.

Jednotlivé páry koleček jdou dokoupit (na objednání jako náhradní díl, u mě v záloze zůstává dokoupení tlustých koleček do terénu a třeba do sněhu, kdyby bylo potřeba). Kolečka jsou různě těžká, takže City Light je nejlehčí a Trekking je nejtěžší podvozek.

Sportovní nástavba se dělá ve verzi Seat Lux (jde polohovat do plného lehu) a ve verzi 2 in 1 (je naklápěcí, nožičky tedy jsou v lehu nahoru), srovnání je zde. Verze 2 in 1 jsem pochopila, že jde udělat přímo z korby, že je to vlastně jedna konstrukce, která se různě “obleče”:)

Parametry (měřeno a váženo mnou!):

Vnitřní délka korbičky: 80 cm

Vnitřní šířka korbičky: 35 cm

Délka zádové opěrky Seat Lux: 56 cm

Šířka v místě cca ramínek: 35 cm

Délka sedátka vč. opěrky na nohy 42 cm cca

Váha podvozku All Terrain: 8 kg

Váha korbičky i nástavby seat Lux je stejně: 4,9 kg

Výška rukojeti ve 3 polohách: 98 – 101 – 108 cm (měřeno od země k nejvyššímu místu rukojeti)

Rozestup zadních kol All Terrain je 58 cm, u All Terrain by to mělo být asi 60 cm, měřila jedna paní, co ho má, ale já osobně v obchodě nepřeměřovala.

Korbička je posazena ve výšce 50 cm (na vrchní konec korbičky je to 73 cm, mě to přijde akorát, kočárek není ani extra nízký, ani extra vysoký)

Plusy:

  • Lehoučký a hlavně snadno ovladatelný (golfky máme Valco Snap Baby, což je snad nejlehčí kočár na trhu a velmi oblíbený, v Konopišti jsme dnes potkali asi 5 takových kočárů:) a když srovnám jízdu s prázdným Snap i Priam, tak rozdíl upřímně vůbec nevidím, ač tam je rozdíl na kg dost značný. Byla jsem z toho hodně v šoku!)
  • Měkká jízda, konstrukce je udělaná tak, že jakoby celá při jízdě vyvažuje nerovnosti terénu (v té vidličce nebo jak to napsat:)
  • Výškově nastavitelná rukojeť vysouváním – pro mě na ovládání kočáru jednoznačně lepší a pohodlnější. Kočár je vhodný i pro vysoké rodiče.
  • Velmi prostorná korba pro miminko
  • Prodloužitelná boudička proti větru, dešti a sluníčku – jak u sporťáku, tak u korbičky pro miminko
  • Kvalitní bitelná konstrukce, v tomto značce Cybex věřím, měla jsem od nich golfky a i po dvou dětech byly stále naprosto v top stavu, žádné rozhrkání, rozvyklání. Snap je úžasný kočár, milujeme ho, ale kvalita není nic moc… (což beru tak, že je na úkor toho, že je tak úžasně lehký)
  • Obrovský nákupní koš – jde vyklápět a rychle zaklopit – patentky jsou magnetické, takže stačí nákup naložit a pak třeba lehce nohou zaklopit a koš se sám chytne. Je to úžasné, hned jsem si to zamilovala:)
  • Podvozek jde složit velmi jednoduše, zvládla jsem to i jednou rukou (jedla jsem u toho meloun:))) Rozložení je úplně easy.
  • Velmi jednoduché vyměňování nástaveb – jde to jako po másle
  • Pratelné potahy, jdou snadno sundat
  • Rukojeť je moc příjemná do ruky, není tam taková ta odporná pěna, kterou nesnáším a madlo jsem si vždy čalounila koženkou:) Materiál bude buď nějaká ekokůže nebo koženka. V praxi ozkoušíme míru opotřebení… Vypadá ale bitelně.
  • Madlo kočárku (je jedno ke korbě i sportovní nástavbě) je také potaženo koženkou a jde jednoduše oddělávat (u našich dvou jiných kočárků to dá více práce), je na kloub a jde jako po másle otáčet po kloubu. Odolnost budeme testovat, starší děti rády koušou, ale v tom případě dávám na madlo pratelný potah se zábavou:)
  • Přenášení korbičky za madlo (nevím, jak v praxi ale na druhou stranu bude při běžném provozu, kdy se miminko do kočárku dává a vyndavá, asi budeme vozit spíš bez madla a madlo budeme dávat jen, když budeme vědět, že budeme korbičku nosit. U korby ke GT3 je madlo součástí boudičky korby, a tak je tam furt a navíc nepřekáží, což je asi praktičtější. Ale uvidíme…
  • Naprosto skvělé stupátko, jde oddělat jednou rukou, rychle a pohodlně, nacvaknuté je ihned. Součástí je gumička, za kterou se přizvedá, když na něm dítě nejede. Díky tomu, že má stupátko jen jedno kolečko, tak o něj tolik nezakopáváte. Na stupátku jsme projeli i štěrkovou cestu a lehčí kořeny:)
  • Na kočárek pasuje i naše stará Maxi Cosi Cabrio Fix, která už odvozila 4 děti a rozhodně nechceme kupovat jinou a podvozek pod autosedačku využíváme hodně často (např. do kostela, kam netaháme celý kočár, ale jen podvozek)
  • Na rukojeti je praktické poutko, za které se může třeba držet sourozenec, hodně využíváme u Snap Valco baby (poutko je myšleno pro ruku rodiče, aby měl jakoby pojistku, kdyby kočárek třeba z kopce omylem pustil, ale my využíváme jako držátko pro sourozence)
  • U edice Butterfly je boudička a “slída” z nepromokavé látky, vydrží i velký slejvák a chová se jako pláštěnka.
  • Design až na prvním místě:)))) Mám ráda jednoduché kočárky…:)

Mínusy:

  • Úplně nevím, jak obstojí v praxi potah klasické verze, není to takový ten kočárkový šusťák, tak nevím, zda bude dost nepromokavý na takové to sem tam kapka, kdy není třeba dávat ještě pláštěnku. Proto jsem volila Butterfly, protože ten má boudičky z šusťáku, který pár kapek určitě snese, jsem zvyklá pláštěnku vytahovat až, když fakt prší:) Podle recenzentky níže i klasický potahu déšť ustojí;-)
  • Opěrka na nohy Seat Lux mi přijde celkem nepraktická na spaní pro větší dítě, je tvarovaná a pro velké dítě v poloze “rovně” už krátká. S fusakem to ale vadit nebude, ten udělá “rovnou” dráhu:) (Co jsem koukala na fotky
  • Ve sporťáku Seat Lux není dítě moc schované před bočním větrem, nástavba je hodně otevřená. 2 in 1, tak ta má opěrku ještě kratší, ale dítě se naklápí, tak tam to je možná pak jinak)
  • S nástavbou Seat Lux jde složit kočár celý jen, když je nástavba po směru jízdy. Není to ale vůbec problém, nástavba se přecvakává opravdu bleskurychle:)
  • Korbička nemá žádnou kapsičku, což mě osobně dost chybí, třeba na mobil. Ale doplňuji, že nemám ráda tašky na přebalování na madle, nelíbí se mě to a strašně mě vadí, jak to tam bimbá, kope se do toho a překáží to. Navíc počítám s tím, že v místě, kde ostatní vozí tašku na přebalování, bude stát Kryštof na stupátku. Pro příznivce tašek na přebalování dělá Cybex přímo v barvě kočárku a rukojeť na ni má speciální úchytky. Já to buru řešit, že si ušiji malou taštičku na sucháče, kterou budu dávat asi z boku na rukojeť, aby nepřekážela dítěti na stupátku. Kapsička by šla i našít přímo na potah korbičky zevnitř nebo i zvenku, protože potah jde krásně jednoduše sundat.
  • Sportovní nástavba nemá nánožník. Což mě osobně u kočárku této cenové kategorie hodně naštvalo. Dokoupit jde fusak. Já si fusak i nánožník budu opět šít… (kdo to nedavno říkal “už nikdy?”:-)
  • Boudičky nemají volbu “větrání” – tzn. že se kus boudičky odchlípne a je tam jen síťka, v hodkých dnech u kočárků využívám. Bude se muset odepnout asi boudička vzadu celá, nezkoušela jsem…

Dodatek:

Zatím nemám vyzkoušené pláštěnky, zatím jsem je nechala original zabalené, kdyby náhodu něco a kočárek jsem třeba vracela…

Ilustrační fotografie

Verze Butterfly má boudu a překrytí boudičky proti větru na nožičky ze šusťáku, což mě přijde jako výhoda. Barevně je ten reliéf z lišaje do šedo-zlatava. Na sluníčku se nádherně leskne. Docela jsem se toho “maskáčového” bála, ale nakonec se mě to moc líbí…

Motýlci jsou vyšití.

Někteří jsou i 3D a ve větru třepetají křídly🙂

Součástí je i motýlek na gumičce, který se dá přidělat na rukojeť a nebo prý jako gumička do vlasů. Jako je to drobnost, blbost, ale mě se to líbí:-D

Boudička jde rozepnout a prodloužit, okénko má síťku a pod ní je ale “igelit” (slída).

Rozevřená prodloužená boudička je i u korbičky.

Překrytí na korbičce je hezky vysoké, takže dovnitř v zimě nebude foukat, Rozárka bude jezdit na zimu.

Madlo je na kloub.

Prostorná korba, v nestřeženém okamžiku mi do ná sá vlezl ze stupátka Kryštof (2 roky a něco a výška něco přes 92 cm:-)

Podvozek s autosedačkou Maxi Cosi Cabrio Fix. V obchodě mě docvaknout ta jejich, co mi paní přinesla, nešla dcvaknout (nasadit ano, ale necvaklo to v tom při doražení), ale naše asi 7 let stará docvaknout jde bez problémů, tak nevím, v čem byl v obchodě problém…

Sportovní nástavba Seat Lux.

Dítě cca přes 90 cm v Seat Lux.

S rozevřenou boudičkou v lehu.

Natažené nožičky u dítěte přes 2 roky.

Pokrčené nožičky. Kočárek je takto z boku dost otevření povětrnostním vlivům.

Dítě přes 2 roky v sedě, tady je opěrka na nožičky akorát.

Velký rozevírací nákupní koš. Jde snadno odendat, a tudíž vyčistit. Velmi praktické!

Stupátko jde nacvaknout velmi rychle a oddělat snadno i jednou rukou.

Na stupátku s hlubokou korbou, madlo v poloze střed. Myslím, že s polohou madla na nejníž už by dítě mělo docela problém…

Kryštůfek stupátku říká “můj kočárek”. Na kočárek ukazuje, že to je kočárek Rozárky a na stupátko, že Kryštůfkův kočárek:)

Na stupátku, madlo je v poloze nejvýš a pro dítě úplně v pohodě.

Stupátko se sporťákem.

Kočárek s postavou 173 cm.

Složený podvozek.

Takhle vypadá podvozek složený se Seat Lux bez sundání nástavby. Doplnění: po nasazení nástavby opačným směrem jde sklopit lépe, nafotíme pak v akci, zatím jsme v korbě (únor 2017, půlroční dlouhé dítě a místa máme hafo:)

Takto je to lepší, když se nástavba sundá. Je to “klik – klik”:)

Vnitřní potah je sundavací – jednodušše se oddělá za zipy.

Stejně tak i matrace.

V kočárku už vozíme, zde budu dávat aktuální informace a postřehy:

Jsem z kočárku zatím nadšená, jde krásně ovládat jednou rukou, jízda je měkká, plynulá. Rukojeť by mohla jít ještě více dolů, aby ho mohly vozit i malí sourozenci. Jinak já i manžel si libujeme, protože jsme vysocí a rukojeť jde krásně dát do vysoké polohy a nemusíme se hrbit.

Užší kolečka vzadu jsou super do města, na hladké povrchy, silnice, chodníky. Ale do terénu budu objednávat ještě ty silnější, jsou měkčí a pružnější a lépe budou projíždět terén. Tato jsou moc tenká.

U mé verze Butterfly je bouda a “slída” přes korbičku krásně voděodolná. Dnes jsme zmokli ve velkém lijáku, provazy deště a já jsem jen oklepala velké kapky jako z pláštěnky a kočárek byl jinak suchý. Bohužel u standartních verzí tomu materiálu do deště vůbec nevěřím, proto jsem právě volila i tuto verzi, kvůli dešti, když se rychle rozprší, tak nestíhám tahat pláštěnku, někdy ji s sebou ani nemám. Myslím si, že na tenhle kočárek prakticky ani není pláštěnka potřeba. Bouda jde skvěle vyklopit dopředu a tím pádem do korbičky nemá šanci vůbec padat déšť i bez pláštěnky. Slída je vysoká a jde dát tak, že mimi v korbičce ani není vidět:)

Dále jsem nadšená právě z té překlápecí boudičky. Když svítí sluníčko, tak boudička krásně zacloní hlavičku miminka. Když bude sluníčko hodně nízko, tak to fungovat asi nebude, ale nám to zatím fungovalo vždycky, nemusím tak řešit plenku přes boudičku, aby na miminko nesvítilo. Další výhoda je sklopení v dešti, kdy do korbičky díky tomu déšť nepadá, miminko je krásně schované.

Dále miluji košík, je fakt velký a hezky dostupný. GT3 má košík ještě větší, ale to je už extrem:)

Další postřeh je, že při aretaci přední kolečka mají stále trochu vůli a dá se s kočárkem zatáčet, pozvolna, ale dá. Což může být pro někoho nevýhoda, pro někoho výhoda.